ניפוץ מיתוסים בהקשר של חיטוב וירידה במשקל

יוצא לי לשמוע הרבה מיתוסים בקליניקה בנושא חיטוב וירידה במשקל אז בואו אחת ולתמיד ננפץ כמה.

מהו בכלל תהליך חיטוב?
תהליך של חיטוב הוא תהליך של ירידה באחוז השומן תוך כדי עליה או שמירה על מסת השריר. במילים הכי פשוטות בעולם: ככל שאני אהיה עם אחוז שומן נמוך יותר ומסת שריר גבוהה יותר כך אהיה יותר מחוטב.
פשוט נכון? אז למה הופכים את זה לכזה מסובך?
זה כנראה בגלל כל מיני מיתוסים שבטח שמעתם לפני ולכן הם גם יתחילו ב״שמעתי ש...״:

1. ״שמעתי שבתהליך חיטוב אסור לאכול פחמימות״ - אין שום בעיה עם פחמימות בתהליך חיטוב או ירידה במשקל כל עוד זה נכנס למאזן הקלורי שלכם. פחמימות זה לא השטן! #נחנקנו

2. ״שמעתי שצריך להפסיק לאכול בשעה מסויימת״ - אז כמובן שאם תייצרו לכם מסגרת זמן קצרה יותר שבה תאכלו פחות, הסבירות שתגיעו לגרעון קלורי (תכניסו פחות קלוריות ממה שאתם מוציאים) היא גבוהה יותר. אין שום משמעות לשעה האחרונה בה אתם אוכלים. 🤥
3. ״שמעתי שצריך לאכול כל 3 שעות״ - אז נכון להיום (3.5.20) המחקרים מראים שאין העדפה למרווח שעות מסויים או למספר ארוחות מסויים. זאת אומרת שגם אם אכלתם 3 ארוחות ביום או 20 ואתם בגרעון קלורי, אתם תתחטבו / תרדו במשקל. 🤥
4. ״שמעתי שחייב לאכול ארוחות בוקר כדי לרדת במשקל״ - אין חשיבות לאף ארוחה מסויימת ביום, יש חשיבות לכמות הקלורית היומית. אם אתם לא אנשים של בוקר, זה ממש לא יפריע לכם בתהליך.

5. ״שמעתי שכדי להתחטב אני צריכה לשלב שייק חלבון או חטיפי חלבון״ - שייק חלבון או חטיפי חלבון הם אחלה תחליפים לארוחה שמכילה חלבון אם בא לכם מעט לגוון. באותה מידה אתם יכולים לשלב קופסאת טונה או קוטג׳ או יוגורט פרו.
6. ״שמעתי שלאכול מעט מדי יגרום לגוף שלי להכנס למצב של סטרס ולהתקע במשקל״ - חבר׳ה לא נעים לי להגיד לכם, אבל אם אתם לא יורדים במשקל זה לא כי אתם אוכלים מעט מדי, זה כי אתם אוכלים יותר ופשוט לא שמים לב או לא מחשבים נכון את המאזן הקלורי שלכם.

יש לכם עוד כמה מיתוסים שאתם רוצים שאנפץ לכם? כתבו לי בדף שלי באינסטגרם ואשמח לענות!